Ne tikai Savienotajās Valstīs, bet arī daudzviet citur no graudiem (kviešiem, kukurūzas, auzām, rudziem) gatavotās pārslas mūsdienās ir kļuvušas ne vien par neatņemamu brokastu sastāvdaļu, bet pat pamatēdienu no rītiem, raksta BBC Science Focus. To pagatavošana neaizņem gandrīz nekādu laiku – no paciņas pārslas jāieber trauciņā un jāaplej ar pienu vai kādu citu šķidrumu, kas nu kuram vairāk iet pie sirds. Putras vārīšana, omletes vai bekona cepšana, pat iepriekšējās dienas vakariņu sildīšana prasītu daudz vairāk laika. Un, kā norādījuši mediķi, graudaugu lietošana brokastīs ir veselīga, ja vien to pagatavošanā nav pārspīlēts ar cukuru, sāli vai dažādiem garšas pastiprinātājiem.
Tieši domas par veselīgu dzīvesveidu vadīja 1860. gada 7. aprīlī dzimušo Viljamu Kītu un viņa astoņus gadus vecāko brāli Džonu Hārviju. Abi bija aktīvi Septītās dienas adventistu draudzes locekļi Mičiganas štata pilsētā Betlkrīkā. Šā kristīgās reliģijas novirziena piekritēji piekopa askētisku dzīvesveidu, kur nebija vietas ne tikai alkoholam un tabakai, bet arī gaļas ēdieniem, raksta History.com. Tieši vecākā brāļa izveidotajā adventistu atpūtas namā jeb sanatorijā 1894. gadā arī tapusi pirmā brokastu pārslu recepte. Un daudziem varētu būt pārsteigums, ka tās nebūt nebija kukurūzas pārslas, ar ko visā pasaulē Kellogg’s zīmols asociējas mūsdienās. Pirmās šāda veida brokastu maltītes tika gatavotas no kviešu graudiem.
Gadu gaitā receptes tika pilnveidotas, līdz 1906. gadā Viljams Kīts nosprieda, ka šādu pārslu ražošana varētu kļūt par labu biznesu. Tobrīd vairāki uzņēmēji, kas dzīvoja Mičiganā un bija apmeklējuši sanatoriju, jau bija sākuši ražot un tirgot līdzīgus produktus, taču, īsti nezinot recepti, viņi nespēja pārslas padarīt tik gardas, kā tas izdevās brāļiem Kelogiem. Uzņēmējdarbības sākšana gan uz visiem laikiem sabojāja attiecības starp abiem brāļiem. Un runa nebija par strīdiem par autortiesībām vai naudas dalīšanu – Kelogs vecākais kategoriski iebilda pret to, ka pārslām varētu pievienot cukuru vai citas garšvielas, bet Viljams Kīts bija sapratis, ka ar garšu daudzveidību izdosies piesaistīt vairāk pircēju.
PĀRLIECINĀTI ADVENTISTI
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 4. - 10. aprīļa numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!