"Mākslai ir jāpalīdz redzēt un dzirdēt dziļāk. Mana metode – desmit procentu pirkstu darba un deviņdesmit procentu intelekta," savu radošo kredo formulē Dāvids Frē, kuru novērtē par pārdomāto pieeju mūzikai, izteiksmīgo tehniku un uzmanību, kas tiek pievērsta detaļām.
Plašu atpazīstamību mūziķis ieguva pēc dokumentālās filmas Swing, Sing and Think (2008) iznākšanas, kurā režisors Bruno Monsenžons parādīja Baha koncertu ieraksta procesu kopā ar Brēmenes Vācu kamerfilharmonijas orķestri. Pēc šīs filmas publika sāka uzmanīgi sekot Dāvida Frē daiļradei un kritiķi augstu novērtēja viņa darbu. Laikraksts Die Welt nosauca viņu par "domājoša mūziķa paraugu", The New York Times – par "smalku un elegantu", radiostacijas un festivāli sāka aicināt viņu uz sadarbību.
Dāvids Frē sāka muzicēt četru gadu vecumā. Četrpadsmit gadu vecumā viņš absolvēja konservatoriju savā dzimtajā Tarbā ar zelta medaļu uzreiz trijās specialitātēs: klavierspēlē, mūzikas teorijā un kamermūzikā. Tajā pašā laikā viņš uzvarēja savā pirmajā konkursā un pirmo reizi uzstājās ar simfonisko orķestri. Pēc tam viņš turpināja studijas Parīzes Nacionālajā konservatorijā, kuru absolvēja ar izcilību. Viņa skolotāju vidū ir Žaks Ruvjē, Dmitrijs Baškirovs, Pauls Badura-Škoda un Kristofs Ešenbahs.
Dāvida Frē repertuārs atspoguļo viņa personīgās intereses. "Ja man karjeras laikā izdosies atskaņot visu, ko ir sarakstījuši Bahs, Mocarts, Šūberts, Haidns, Brāmss un Šūmanis, – es būšu laimīgs," saka mākslinieks. Pianists dod priekšroku vācu klasikai, uzskatot, ka dzīve ir pārāk īsa, lai to tērētu mūzikai, ar kuru izpildītājs nejūt saikni.
Dāvids Frē ir uzstājies ar Francijas Nacionālo orķestri Kurta Mazura vadībā, devies Itālijas turnejās kopā ar savu sievastēvu maestro Rikardo Muti. Viņš ir spēlējis ar Ņujorkas, Londonas, Losandželosas un Montekarlo filharmonijas orķestri, Amsterdamas Karalisko Concertgebouw, Bostonas simfonisko orķestri, Japānas NHK orķestri, Zalcburgas Mozarteum, Klīvlendas simfonisko orķestri un daudziem citiem.
Kritiķi Dāvida Frē interpretācijā izceļ izsmalcinātību, formas skaidrību, tēlainību un izteiksmīgu legato. Viņš prot apvienot tehnisko precizitāti ar poētiskumu, intelektuālu pieeju – ar iekšēju emocionalitāti.
Rīgā Dāvids Frē atskaņos Roberta Šūmaņa Kreisleriānu, kā arī Franča Šūberta Muzikālos mirkļus un Divdesmit pirmo sonāti.
Biļetes var iegādāties Biļešu paradīzes tīklā.