Avionozarei ir sava specifika, bet pēc būtības tā ir uzņēmējdarbība, kurā galvenais vērtēšanas kritērijs ir tas, cik vajadzīgs katrs konkrētais uzņēmums ir tā esošajiem un potenciālajiem klientiem un kāds vispār ir pieprasījums pēc tā, ko uzņēmums piedāvā. Kādā no neformālām sarunām akcentētais jautājums: "Bet kad jūs pēdējo reizi iegādājāties aviobiļetes?" ir visai loģisks, spriežot gan par konkrēto aviokompāniju, gan raugoties plašāk.
Mūsu valsts ģeogrāfiskā situācija ir tāda, ka iedzīvotājiem nav nepieciešami iekšzemes aviolidojumi. Latvija nav Portugāle, kurā administratīvi ietilpst Azoru arhipelāgs un Madeira, un pat ne Igaunija, kur aviolidojumi Tallinu savieno ar salām, to vidū Sāmsalu.
Līdz ar to mūsu valsts iedzīvotājiem pamatojums aviobiļešu iegādei ir došanās uz ārzemēm. Dažādas aptaujas ļauj secināt, ka aptuveni 25–30% mūsu valsts iedzīvotāju nemēdz ceļot. Savukārt ceļojumos dodas aptuveni 70% Latvijas iedzīvotāju, un skaidrs, ka daļa no viņiem nokļūšanai izvēlētajā galamērķī izmanto gaisa satiksmi. Tāpat arī ir cilvēki, kam aviolidojumi ir nepieciešami darba braucieniem. Dažādu nozaru pārstāvji gan ir pauduši, ka pēdējā laikā, attīstoties modernajām tehnoloģijām, apspriedes iespējams organizēt virtuāli un līdz ar to senāk ierastais modelis regulāri lidot uz tikšanos, piemēram, Stokholmā vai Varšavā, ir palicis pagātnē. Turklāt vairs nav moderni apmeklēt jebkuru prezentāciju un pasākumu tikai apmeklēšanas pēc, tomēr profesionālie braucieni, lai arī varbūt aizvien mazākā skaitā, saglabāsies. Aviolidojumi no Rīgas, piemēram, uz Briseli, būs aktuāli arī turpmāk, un vajadzēs aviokompāniju, kas šādus lidojumus nodrošina.
Nereti tiek uzsvērta arī airBaltic būtiskā loma ārvalstu tūristu atvešanā uz Latviju. Par to, ka ārvalstu viesu ir par maz, regulāri skan sūdzības no restorānu nozares, un to mēdz norādīt arī citu ar tūrismu saistīto nozaru pārstāvji.
Tūrismu raksturojošā statistika gan jau ilgtermiņā rāda, ka lielākais viesu skaits mūsu valstī ierodas no Baltijas kaimiņzemēm un, visticamāk, atbrauc pa sauszemi, nevis lido no Viļņas vai Tallinas. Tomēr, ja būtiski sašaurinātos iespējas atlidot uz Latviju no dažādām Eiropas valstīm, tad mūsu tūrisma industrija izjustu negatīvu ietekmi. Vienlaikus jāteic, ka daži airBaltic popularizētie galamērķi ir raisījuši šaubas, vai no tiem uz Rīgu atbrauc vērā ņemams tūristu skaits.