Uzņēmēji arī uzsver – pašvaldību lēmumi dažādās jomās tieši ietekmē uzņēmējdarbības vidi. Vietvaras spēkos ir radīt priekšnoteikumus, lai esošie uzņēmumi attīstītos un darbaspēks neaizplūstu, bet tieši pretēji – pavairotos, un iedzīvotāji būtu motivēti veidot jaunus uzņēmumus.
Patiesībā ikvienam ir skaidrs, ka uzņēmēji savā aicinājumā neprasa no esošajiem un topošajiem vietvaru politiķiem neko jaunu un revolucionāru. Turklāt diezgan drošticami, ka arī savos priekšvēlēšanu pasākumos un tāpat kā priekšvēlēšanu programmās vietvaru deputātu vietu kārotāji tieši to arī solīs – gādāt par cilvēku labklājību, radīt biznesam vislabvēlīgāko vidi, sekmēt autoceļu kvalitātes uzlabošanos, kā arī daudzas, daudzas citas lieliskas lietas.
Nenoliedzami krietni vieglāk ar solījumu paušanu būs tiem kandidātiem, kuri līdz šim vietvarās nav bijuši ne deputātu krēslos, ne arī vadošos pašvaldību struktūru amatos, jo ir pašsaprotami, ka šiem kandidātiem būs diezgan grūti uzdot sakrālo jautājumu: "Klau, kandidāt, bet kur tad tu biji un ko darīji iepriekšējos periodos?" Daudz grūtākā situācijā būs tie kandidāti, kuri tuvākā vai tālākā pagātnē jau ir pabijuši siltajos pašvaldību vai pat valsts amatos, īpaši tiem, kuri katrā priekšvēlēšanu periodā izbārstījuši simtiem solījumu, bet kuriem ar solījumu pildīšanu nav īpaši sekmējies – nevarēšanas vai negribēšanas dēļ, tas jau katrā gadījumā vērtējams individuāli.
Jaunnedēļ beidzas kandidātu sarakstu pieņemšana, un tad arī mēs uzzināsim kopējo amatu kārotāju skaitu, bet vienlaikus varēsim sākt izbaudīt saldo solījumu periodu maksimālā apjomā. Turklāt diezgan drošticami, ka paralēli solījumu čempionātam turpināsies arī karstāko konkurentu savstarpējā sacensība, kurš kuru atraktīvāk un krāšņāk aplies ar kritiku, ko esam paspējuši jau izbaudīt kopš gada sākuma.
Kā izvēlēties sev uzticamāko un tīkamāko politisko spēku, katram vēlētājam ir jāizdomā pašam. Galvenais, lai deputātu krēslos iesēžas pēc iespējas mazāks skaits tukšrunātāju un dienaszagļu.