Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 24. janvāris
Krišs, Eglons, Ksenija, Egle

LDz pagājušā gada zaudējumu segšanai no valsts puses varētu būt nepieciešami aptuveni 26 miljoni eiro

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pagājušā gada zaudējumu segšanai no valsts varētu būt nepieciešami 26 miljoni eiro, aģentūrai LETA prognozēja LDz pārstāvji.

LDz informēja, ka 2024.gada 27.decembrī kompānija saņēma 46,8 miljonus eiro no valsts LDz pamatkapitāla palielināšanai, kas nodrošināja valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara maksājumus par 2022. un 2023.gadu.

Tostarp kompānijā atzīmēja, ka nākamajā dienā pēc saņemtā maksājuma LDz pilnā apmērā nomaksāja atliktās Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI).

Pirms nomaksas atlikto VSAOI apmērs bija aptuveni pieci miljoni eiro, piebilda LDz.

LETA jau ziņoja, ka pērn 17.decembrī valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) rīkojuma projektu, kas paredzēja palielināt LDz pamatkapitālu par 46,8 miljoniem eiro.

LDz zaudējumi 2022.gadā sasniedza 24 358 998 eiro, no kuriem desmit miljonus eiro 2023.gadā valsts sedza no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem. Savukārt 2023.gadā LDz zaudējumi sasniedza 32 439 157 eiro, un tos nebija iespējams segt no citiem saimnieciskās darbības veidiem.

Tādējādi par 2022. un 2023.gadu kopējā nesegtā zaudējumu jeb finanšu līdzsvara summa veidoja 46 798 155 eiro.

SM skaidroja, ka 2018.gadā LDz ar valsti SM personā noslēgtajā daudzgadu līgumā 2018.-2022.gadam bija noteikts dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara nodrošināšanas mehānisms.

Tomēr par periodu no 2023.gada, pretēji Dzelzceļa likumā noteiktajam, daudzgadu līgums nav noslēgts, tādēļ finanšu līdzsvara maksājumi veicami, ievērojot Dzelzceļa likuma prasības.

Dzelzceļa likums nosaka valstij noteiktos gadījumos prasīt, lai valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs līdzsvaro ieņēmumus un izdevumus bez valsts finansējuma. Tomēr SM norāda, ka kopš 2019.gada iestājušies vairāki ārkārtēji apstākļi, kuru rezultātā nav bijis iespējams to īstenot, un no 2019.gada LDz veidojas ikgadējs publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras finansējuma deficīts.

Neskatoties uz iepriekš veiktiem būtiskiem pasākumiem izmaksu samazināšanai, kas 2022.gada sākumā nodrošināja peļņu, Krievijas pilna apmēra iebrukums Ukrainā, tādējādi pieņemtās starptautiskās sankcijas, inflācija un darbaspēka izmaksu kāpums ir negatīvi ietekmējis LDz darbības rezultātu.

Tāpat vēstīts, ka 2023.gadā LDz koncerna apgrozījums bija 263,529 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2022.gadā, taču koncerns cieta 3,231 miljona eiro zaudējumus.

Vienlaikus LDz māteskompānijas apgrozījums 2023.gadā bija 165,41 miljons eiro, kas ir par 8% vairāk nekā 2022.gadā, kas saistīts ar to, ka 2022.gadā uz ieņēmumiem tika attiecināts finanšu līdzsvara maksājums 24,359 miljonu eiro apmērā no valsts budžeta, savukārt pērn uz ieņēmumiem attiecināts finanšu līdzsvara maksājums 32,439 miljonu eiro apmērā.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze" un loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas