Ruks atgādināja, ka saistībā ar notikušo Latvijā ir sākts kriminālprocess un izmeklēšana pagaidām notiek pēc diviem Krimināllikuma pantiem - pēc 185.panta par mantas tīšu iznīcināšanu un bojāšanu un pēc 187.panta par elektrotīklu, publisko elektronisko sakaru tīklu, siltumtīklu, gāzes, naftas un naftas produktu vadu tīšu iznīcināšanu un bojāšanu, kur stingrākā sankcija ir paredzēts cietumsods uz laiku līdz desmit gadiem.
Lietas izmeklēšanā ir iedarbināta krimināltiesiskā starptautiskā sadarbība. Aizdomas esot par vairākiem kuģiem, kurus vārdos Ruks nenosauca.
Šobrīd starptautiskajā sadarbībā izmeklēšanā izteiktas problēmas no juridiskā viedokļa Ruks neredz. Vairāk ir tehniskas problēmas piekļūt bojājuma vietai dziļi jūras dzelmē.
No LVRTC ir saņemts iesniegums, bet vēl jāgaida zaudējumu aprēķins un pieteikums par to apmēru.
LVRTC optiskais sakaru kabelis tika bojāts agrā 26.janvāra rītā Zviedrijas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā. Zviedrijas prokuratūra paziņoja, ka tiek izmeklēta nopietna sabotāža un saistībā ar šo incidentu ir arestēts kuģis.
Bulgārijas kuģniecība "Navigation Maritime Bulgares", kam pieder zem Maltas karoga kuģojošais sauskravu kuģis "Vezhen", noliegusi apzinātu Latviju un Zviedriju savienojošā zemūdens optiskā kabeļa sabojāšanu.
Savukārt runājot par dronu incidentu lidostā, Ruks stāstīja, ka šajā gadījumā atbildīgie dienesti sastapušies ar tehnoloģijām, kurus esošās iekārtas nav uztvērušas.
Lai arī 100% aizsardzības pret līdzīgiem incidentiem nākotnē neesot, ir virkne jautājumu, kas jāatrunā un jāsakārto, lai dienesti būtu pēc iespējas gatavāki, sacīja Ruks un piebilda, ka "ir jāieguldās un ne mazas naudas".