Lai gan valsts finansējumu sabiedrisko pārvadājumu nodrošināšanai nav plānots samazināt (tas paliek 93,8 miljoni eiro), taču ar to nepietiek visu maršrutu un reisu nosegšanai. Ja jāizveido papildu reiss, tad kaut kas ir jāslēdz. Tāpēc tiek meklēti dažādi risinājumi, lai situāciju uzlabotu, piemēram, atvērt komercreisus vai ieviest «pieprasījuma transportu», piemēram, pēc lielākiem pasākumiem. Taču tie ir tikai ielāpi, kas sistēmu būtiski nesakārto.
Neērts saraksts
Pērnā gada nogalē platformā ManaBalss.lv iniciatīvu Par ērtu un cilvēku vajadzībām atbilstošu sabiedrisko transportu no Rēzeknes uz Rīgu iesniedza literāte Ilze Sperga. Šobrīd to parakstījuši jau gandrīz 700 cilvēku. Viņa vērš uzmanība uz to, ka pašreizējais vilcienu un autobusu saraksts ir tāds, ka Rīgu un Rēzekni turp un atpakaļ izbraukāt vienā dienā nav iespējams.
Tas sarežģī arī iespējas apmeklēt kultūras pasākumus tiem, kas brauc no Rīgas puses, piemēram, koncertzāli Gors, jo uz Rīgu atpakaļ aizbraukt nevar, ir jāpaliek Rēzeknē pa nakti. Tas tāpēc, ka pēdējais transports uz galvaspilsētu aiziet pēc plkst. 16, Saeimas Latgales apakškomisijā, kurā tika skatīta šā reģiona sabiedriskā transporta pakalpojumu pieejamība, norādīja koncertzāles Gors vadītāja Diāna Zirniņa. Kad rēzeknieši vērsušies pie Pasažieru vilciena vadības ar lūgumu mainīt laiku uz vēlākām vakara stundām, atbilde skanēja, ka tas nav iespējams. Arī rīta reisi uz galvaspilsētu nav «draudzīgāki», jo tie iziet vai nu pulksten 2, vai 4. Būtu va
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 22. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40