"Kad esi kameras priekšā, tu nezini, kurp dodies. Nezini, cik dziļš ir bezdibenis, kurā meties iekšā," saka franču aktrise Žiljeta Binoša, kura tikko saņēmusi Eiropas Kinoakadēmijas balvu par īpašiem nopelniem.
"Priecājos, ka pirms Hļestakova esmu spēlējis Miškinu," saka Nacionālā teātra aktieris Arturs Krūzkops brīdi pirms Revidenta pirmizrādes. Viņš pats nevienam kukuli nav devis, bet jaunībā ziedu vietā reiz saņēmis simt latu.
"Par laikmetīgo japāņu literatūru mēs nezinām pilnīgi neko. Esam aplaimoti ar biļeti ātrvilcienā uz otru pasaules malu" – Prozas lasījumu Japānas fokusu komentē festivāla kuratore Inga Žolude.
Dziedātāja Ance Krauze – par jauno koncertprogrammu ar Raimonda Paula veidotajām tautasdziesmu apdarēm, stīgu instrumentu pasaules apgūšanu kopā ar meitām un kāpēc dziedot jāizmanto tāds kā žāvāšanās efekts.
"Vienpersoniski nodibināju kārtējo vēstures izpētes komisiju," pirms Baltā helikoptera pirmizrādes saka Alvis Hermanis, pirmoreiz arī lugas autors. Pētījumi noveduši vismaz pie 17 versijām, kāpēc pāvests Benedikts XVI 2013. gadā tik mīklaini atkāpās no amata.
"Runāt par izrādi Spēlē, Spēlmani! nav īpaši lielas nozīmes, netiksim nekur tuvāk. Bet, ja ir runa par brīnumu, – jā, brīnums tur bija," saka režisors Gatis Šmits, kurš izrādi bērnībā redzējis vismaz septiņas reizes.
Fotogrāfs Ilmārs Znotiņš personiskā projektā 30 gadu garumā iemūžinājis Latgales ļaudis – savu ģimeni, kaimiņus un vienā attēlā – veselu ciemu – teju kā Jaunsudrabiņa Baltās grāmatas varoņus, uzvērtus uz gadalaiku un Dievs, daba, darbs ass.
"Festivāla apmeklētājam ir jābūt gatavam darbināt smadzenes, piedzīvot nebijušas sajūtas un jaunu kinovalodu," uzsver Rīgas Starptautiskā kinofestivāla Riga IFF direktore Liene Treimane.
Ar jauno grāmatu Es nemāku, komatus Ilmārs Šlāpins kārtējo reizi apliecina savu aktīvo iesaisti sabiedriski un sociāli atvērtākas un veselākas sabiedrības veidošanā.
Ir jābūt bagātīgai garīgajai dzīvei un stiprai pārliecībai, ko tu gribi dot. 24 gadus vecais pianists Daumants Liepiņš jau ir viens no spožākajiem jaunajiem pianisma talantiem pasaulē.
"Vieta, kur valda supergarlaicība, manuprāt, ir reāla elle!" – režisore Laura Groza-Ķibere radījusi Imanta Kalniņa operas Spēlēju, dancoju jaunuzvedumu
Aktrise ar inteliģentas nimfomānes reputāciju. Kā jūtas māksliniece, kura savu pirmo lomu nospēlējusi režisora Larsa fon Trīra radikālajā filmā? Par savu pieredzi Steisija Mārtina stāsta sarunā ar KDi
Galvenais varonis ir zvejniekciems. Režisore Ināra Slucka iestudējusi Nacionālā teātra sezonas atklāšanas izrādi – Aivara Freimaņa pirmo un pēdējo romānu Katls
"Viņš ilgi klusēja un tad teica – jums ir talants! Es biju tik priecīga! Zvanīju visiem – Bārtulis teica, ka man ir talants! Acīmredzot mans skats sakrita ar to, kā viņš pats sevi gribēja redzēt," – Mūkusalas mākslas salonā skatāmi fotogrāfes Intas Rukas melnbaltie, gaismas apmirdzētie cilvēkstāsti
Mūsu simtgade rāda, ka mākslinieks joprojām ir vajadzīgs sabiedrībai kā gaumes veidotājs, simbolu izgaismotājs un domu dizainers. Saruna ar Latvijas Mākslas akadēmijas rektoru gleznotāju Kristapu Zariņu