2012. gada rudenī viņš saņēma Volpi kausu Venēcijas Starptautiskajā kinofestivālā, turklāt dubulto – paša pelnīto un kolēģim Vākīnam Fīniksam domāto par izcilo aktierduetu Pola Tomasa Andersona filmā Meistars/The Master.
Vai Gunāram un Signei izdosies atrast aknu donoru savam Jančukam? Vai Dana būs kādu nošāvusi? Vai vēl aizvien būs vasara? Šādi un līdzīgi jautājumi nomocīja mani tajās nedēļās, kamēr UgunsGrēkam bija atvaļinājums
Pie nespējas izteikties grafiskās zīmēs un vārdos negribētos pierast. Tāpat kā pie nesakarīgu vārdu un attēlu plūdiem konferencēs, izstādēs un grāmatās
Pazīstamais telpas filosofs Anrī Lefevrs vienā no savām esejām aizstāv, manuprāt, brīnišķīgu tēzi, ko der aktualizēt Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas kontekstā, – pilsēta kā urbāns fenomens ir tuvāk mākslas darbam nekā vienkārši materiālam produktam.
Rīga kļuvusi par Eiropas kultūras galvaspilsētu, beidzot durvis vērusi Gaismas pils, un 14 000 cilvēku, par spīti janvāra spelgonim, piedalījās simboliskajā akcijā Grāmatu draugu ķēde. Šķiet, nevar vēlēties labāku brīdi televīzijas šovam par tradicionāli tik intīmu kultūras pieredzi kā lasīšana
Latvijas Televīzijā (LTV ) pirmizrādi piedzīvojuši divi raidījumi, kuru galvenie varoņi ir bērni, – iedvesmojošais Dardarija un izglītojošais Gudrs, vēl gudrāks. Kurš labāks?
Nesen tika publicēts pētījums, kura autori, balstoties arheoloģisko izrakumu materiālos, bija nonākuši pie secinājuma, ka pirmos mājas kaķus cilvēki turējuši jau vismaz 5300 gadu senā pagātnē un tas noticis Ķīnā.
Ir tādi hobiji, kuru pilnvērtīgai īstenošanai nepieciešama kaudze naudas, taču šis – tā sauktā bradāšana – neizmaksā ne santīma, tik vien kā jāspēj apbruņoties ar iztēli un drosmi
Mūsdienu amerikāņu filosofs Pols Čērčlends apgalvo, ka ikdienas priekšstati par psiholoģiskiem procesiem ir "radikāli kļūdaini". Viena šo priekšstatu iezīme ir tāda, ka cilvēka uzvedība tiek skaidrota kā domu, uzskatu, vēlmju un līdzīgu garīgo procesu rezultāts.
Ja valsts sajūt, ka tās pilsoņi kādā no dzīves sfērām nav pārāk izglītoti vai nejūt ne kaunu, ne mēru, tās tiesības un pienākums ir sākt masveida reklāmas kampaņu, lai šo situāciju mainītu. Vai no šādām akcijām ir kāds labums?
Tikko pamodies, bažīgi steidzos speciāli pārbaudīt, un, nē, nav tomēr tik ļauni, kā palicis atmiņā no pagājušā gada. Abiem populārākajiem šķībajiem logo šķībums ir augšupejošs, nevis lejup. Grafoloģija un dīvainā indeve vienmēr visur saskatīt zīmes, visbiežāk ļaunu vēstošas, māca, ka augšupejošs teksts liecinot par stipru un ambiciozu raksturu, lejupejošs – par vāju un nepārliecinātu.